Met de marketingplanner heb je al je marketing- en communicatieplannen in één handig overzicht. Graag leggen we je even uit hoe je deze praktische tool optimaal kan inzetten. Zo geniet je nog sneller van tijdswinst, gemoedsrust en financiële winst!
Om te beginnen starten we helemaal bovenaan. In de paarse balk vind je naast de titel en het jaartal ook de ruimte om je jaardoelen en -acties te noteren. Ook het gewenste jaarresultaat krijgt hier zijn plaats. We hebben bewust je jaardoelen, -actie en -resultaat bovenaan geplaatst zodat je ze nooit uit het oog verliest!
Heb je je doelen genoteerd? Top! Dan gaan we naar de onderkant van de marketingplanner. Hier kan je je doelen en acties verder onderverdelen en inplannen per kwartaal. Op deze manier splits je ze al een eerste keer op en kan je meteen ook rekening houden met interessante en minder eventvolle periodes voor jouw eigen sector. Om het extra overzichtelijk te maken, heeft elk kwartaal ook steeds een andere kleur. Deze lopen door in de tijdlijn en maandplanner erboven. Zo zie je in één oogopslag wat je dat kwartaal te doen staat.
Tenslotte is het de bedoeling dat je de opgesplitste doelen en acties per kwartaal overzet op de tijdslijn en in het maandschema. Hier kan je specifiek een start- en einddatum aangeven, en welke taken je er op dat moment voor uitvoeren. Zo heb je meteen al je to do’s en deadlines in één handig overzicht voor je klaarstaan. TIP: Werk je in team of heb je verschillende acties tegelijkertijd lopen? Werk dan met verschillende kleuren om alles geordend te houden.
Klaar met plannen? Hang je marketingplanner dan op een zichtbare plaats. Zo verlies je nooit je doelen, acties en resultaten uit het oog en geniet je snel van 12 maanden winst.
Wees zeker niet bang om op regelmatige tijdstippen je plannen te evalueren en bij te sturen zodat je op het einde toch nog steeds jouw beoogde resultaat behaalt.
Heb je nog geen marketingplanner in het bezit? Download dan hier GRATIS onze marketingplanner op A4 formaat en start meteen.